OV-1A MOHAWK, RODEN 1/48

OV-1A MOHAWK, RODEN 1/48

Tο Grumman OV-1A Mohawk ήταν το πρώτο αεροσκάφος που μπήκε σε υπηρεσία στον αμερικανικό στρατό με κινητήρες τουρμποπρόπ. Τα πρώτα αεροσκάφη παραλήφθηκαν τον Φεβρουάριο του 1961 και υπηρέτησαν στις τάξεις του αμερικάνικου στρατού και των πεζοναυτών μέχρι το 1996, οπότε και αποσύρθηκε ο τύπος από την υπηρεσία. Χάρη στην τριπλή ουρά του ήταν εξαιρετικά σταθερό και ευχάριστο κατά την πτήση ακόμα και σε πολύ μικρές ταχύτητες, κάνοντάς το ιδανικό για αναγνώριση και προσβολή επιγείων στόχων. Για την προστασία των δύο χειριστών από ελαφριά  πυρά στο πεδίο μάχης, υπήρχε ενισχυμένο πάτωμα και τα τεράστια παράθυρα ήταν κατασκευασμένα από αλεξίσφαιρο κρύσταλλο. Μπορούσε να μεταφέρει ελαφρά όπλα προσβολής εδάφους, όπως κάλαθους ρουκετών διαφόρων διαμετρημάτων και εξωτερικά πολυβόλα. Στις εξελιγμένες εκδόσεις ήταν εξοπλισμένο  με τα καλύτερα ηλεκτρονικά της εποχής και συστήματα  παρακολούθηση. Η συνολική παραγωγή του Mohawk ανήλθε στις  375 μονάδες.

Ανοίγοντας το ιδιαίτερα ανθεκτικό  κουτί του OV-1A συναντάμε 197 κομμάτια, κατανεμημένα σε 5 πλαίσια με γκρι-μπεζ πλαστικό και 18 σε διαφανές. Η λεπτομέρεια είναι αρκετά πάνω από τον μέσο όρο, με χαραγμένη γράμμωση. Τα μικρά κομμάτια είναι λεπτά και ρεαλιστικά. Η εφαρμογή στα μεγάλα κομμάτια όπως αυτά της ατράκτου είναι πολύ καλή. Τα διαφανή κομμάτια  είναι λεπτά σε πάχος και καθαρά. Το κόκπιτ αποτελείται  από 39 κομμάτια μαζί με τα καθίσματα, το καθένα από τα οποία αποτελείται από 8 κομμάτια. Στον χώρο αυτό θα απαιτηθεί και η περισσότερη δουλειά. Ο πίνακας οργάνων είναι από διαφανές πλαστικό και δίνεται μια χαλκομανία που έχει τυπωμένες τις ενδείξεις των οργάνων στην πλευρά της κόλλας. Αυτή τοποθετείται από το πίσω μέρος του πίνακα. Όλες οι κινητές επιφάνειες ελέγχου είναι ενσωματωμένες και αν αποφασίσετε να μετακινήσετε κάποια από αυτές θα χρειαστεί αρκετή εργασία. Τα αερόφρενα μπορούν να τοποθετηθούν σε ανοικτή θέση και διαθέτουν καλή λεπτομέρεια στο εσωτερικό τους. Τα σκέλη προσγείωσης και οι φωλιές τους έχουν καλή λεπτομέρεια. Τα πτερύγια των ελίκων δίνονται χώρια και το βήμα μπορεί να ρυθμιστεί σε όποια θέση θελήσετε. Φωτογραφίες του πραγματικού αεροσκάφους δείχνουν ότι όταν αυτό είναι στο έδαφος, οι έλικες είναι πάντα σε θέση πτέρωσης. Τα εξωτερικά φορτία αναρτώνται σε έξι φορείς στις πτέρυγες και αποτελούνται από δύο εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, τέσσερις κάλαθους ρουκετών των 2,75 ιντσών και δύο εξωτερικά πολυβόλα των 0,50 ιντσών. Η καρτέλα των σημάτων παρ’ όλο που είναι μικρή σε μέγεθος έχει πάρα πολλά προειδοποιητικά σήματα.  Είναι τυπωμένη από την ίδια την εταιρία και έχει καλή ποιότητα, παρέχει δε σήματα για τέσσερα αμερικανικά αεροσκάφη που υπηρέτησαν στο Βιετνάμ με μονόχρωμο βάψιμο olive drab. Το  τελικό συμπέρασμα είναι ότι  έχουμε να κάνουμε με ένα σπάνιο και πρωτότυπο θέμα. Το κιτ είναι αρκετά προσεγμένο σε όλους τους τομείς και θα απαιτήσει αρκετό χρόνο για την ολοκλήρωσή του. Η μονοχρωμία του είναι πρόκληση για τους εμπειρότερους να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στο weathering.

Γιάννης Ασημάκος

http://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_OV-1_Mohawk

 

 

OV-1A MOHAWK, RODEN 1/48
Κατηγορία: