Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)

Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)
Κατηγορίες : 
Κλίμακα: 
Εταιρία: 
Φωτογραφίες: 

Tον Οκτώβριο του 2020 συμπληρώθηκαν 73 χρόνια από την πρώτη επανδρωμένη πτήση με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτήν του ήχου (1235 χλμ/ώρα) με το πειραματικό αεροσκάφος Χ-1 της Bell και χειριστή τον 24 ετών τότε Chuck Yeager (1923-2020). Kατασκευάσαμε λοιπόν για σας όχι ένα αλλά δύο μοντέλα του Χ-1 στις δύο πιο δημοφιλείς κλίμακες. Και τα δύο κιτ είναι ιδανικά για αρχάριο, καθώς έχουν λίγα κομμάτια και εύκολο βάψιμο. Φυσικά χάριν της ιστορικότητας προσπαθήσαμε να τους δώσουμε αυτό το κάτι παραπάνω από πλευράς ρεαλιστικότητας…

Το Χ-1 της Eduard στην 1/48 επανακυκλοφόρησε το 2016 μετά από σχεδόν 20 χρόνια απουσίας από τα ράφια των καταστημάτων. Είναι ένα απλό κιτ με δύο πλαίσια γκρι πλαστικού και ένα διαφανούς, ενώ δίνει και ρητινένιους τροχούς, μάσκες για την καλύπτρα και τους τροχούς καθώς και ένα μικρό photoetched πλαίσιο με ζώνες, πίνακα οργάνων και κάποιες άλλες λεπτομέρειες. Η κατασκευή είναι απλή και εύκολη, ενώ για το βαψιμο επιλέξαμε μία μείξη των πορτοκαλί Η24 και Η14 της Gunze σε αναλογία 2:1, και ψεκάσαμε πάνω από λευκό υπόστρωμα ασταριού για καλύτερη φωτεινότητα.

Πριν αρχίσουμε την κατασκευή χαράξαμε με ειδικό χαρακτικό εργαλείο όλο το κιτ, μια και η γράμμωση είναι ρηχή και μάλλον ασαφής στα πιο πολλά σημεία. Η συνέχεια δόθηκε στο κόκπιτ, το οποίο βάφτηκε με ένα σκούρο πράσινο, σύμφωνα με τις φωτογραφίες του πραγματικού. Τοποθετήθηκαν τα φωτοχαραγμένα κομμάτια στον πίνακα και στο κάθισμα, ενώ αναπαραστήσαμε και το μαξιλάρι, το τελευταίο με λίγο στόκο Milliput. Η άτρακτος έκλεισε χωρίς πολλά προβλήματα, αφού πρώτα τοποθετήσαμε ικανή ποσότητα βάρους ακριβώς πίσω από το τοίχωμα του κόκπιτ για να εξασφαλιστεί το σωστό πάτημα του μοντέλου και στους τρείς τροχούς. Λίγος στόκος χρειάστηκε στις ενώσεις φτερών και ατράκτου, χωρίς όμως ιδιαίτερα προβλήματα. Το μοντέλο στη συνέχεια ασταρώθηκε ψεκάζοντας λευκό χρώμα ώστε να υπάρχει μία ομοιόμορφη αλλά και ανοιχτόχρωμη επιφάνεια για το πορτοκαλί που θα ακολουθούσε. Αυτό προέκυψε από μείξη των Η24 και Η14 της Gunze σε αναλογία 2:1. Τα σήματα τοποθετήθηκαν μετά το γυαλιστερό βερνίκι, και χρειάζεται προσοχή αν χρησιμοποιηθεί χλιαρό ή ζεστό νερό γιατί έχει την τάση να τα καταστρέφει. Προτείνουμε να μην γίνει καν χρήση βελτιωτικών. Το καθιερωμένο wash έγινε με σκούρο γκρι λάδι ζωγραφικής και με πρασοχή ώστε να μην λερωθεί το μοντέλο αλλά μόνο να τονιστούν οι γραμμώσεις. Το τελικό φινίρισμα δώθηκε με ένα ελαφρύ χέρι ματ ακρυλικού βερνικιού από τη σειρά Galeria της Windsor & Newton που άφησε μία ελαφριά γυαλάδα.

Δημήτρης Σιόλος

Το κιτ της Tamiya στην 1/72

Η Tamiya κυκλοφορεί το κιτ εδώ και πολλά χρόνια και διακρίνεται για την υπέροχη εσωτερική λεπτομέρειά του. Στα θετικά του κιτ το ολόκληρο τμήμα του κινητήρα, καθώς και η δεύτερη άτρακτος που δίνεται σε διάφανο πλαστικό ώστε να φαίνεται όλο το εσωτερικό σε περίπτωση που κάποιος θελήσει να ασχοληθεί με αυτό. Στα αρνητικά η ρηχή του γράμμωση που σε κάποια σημεία ήταν σχεδόν αόρατη. Τη γρήγορη κατασκευή ακολούθησε το βάψιμο με πορτοκαλί, χρησιμοποιώντας ακρυλικά Gunze H24 και H14 σε αναλογία 2:1. Σειρά πήρε το wash με λάδια ζωγραφικής και το τελικό matt βερνίκι της  Humbrol.

Λάμπρος Λυκογιάννης

 

Βιβλιογραφία:

BELL X-1 Variants (Aerofax Datagraph 3), by Ben Guenther & Jay Miller (Aerofax Publications): Αναμφισβήτητα το καλύτερο βιβλίο με θέμα τα Bell X-1 για το φίλο της Αεροπορίας/Ιστορίας αλλά και τον μοντελιστή. Περιέχει εξαιρετικά πυκνογραμμένο κείμενο, με τη σφραγίδα του Jay Miller. Eπίσης σπάνιο φωτογραφικό υλικό, αρκετές έγχρωμες φωτό, Flight Logs, πίνακες επιδόσεων, fold-outs, κόκπιτ, walkaround μέσα κι έξω, τομές, σχέδια σε κλίμακα 1/72, κλπ.

Χρήσιμα links:

https://en.wikipedia.org/wiki/Bell_X-1

https://en.wikipedia.org/wiki/Chuck_Yeager

https://www.modelclub.gr/market/index.php?page=item&id=16739

 

 

Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)Σπάζοντας το Φράγμα του Ηχου με τα X-1 των Eduard (1/48) & Τamiya (1/72)

Δείτε ακόμα ...

Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές